Let op: i.v.m. de avondlockdown hanteren wij t/m 19 december aangepaste openingstijden. Bekijk onze pagina met coronamaatregelen voor informatie.

Let op: i.v.m. de avondlockdown hanteren wij t/m 19 december aangepaste openingstijden. Bekijk onze pagina met coronamaatregelen voor informatie.

schaatsles

De ideale winter workout!

In de zomer trekken we massaal naar buiten voor een intensieve bootcamp of een heerlijk hardlooprondje. In de winter hebben veel meer mensen moeite om fit te blijven. Het wordt koud en snel donker en daarmee verdwijnt vaak de motivatie om actief naar buiten te gaan. Ben jij die sportschool ook wel eens zat in de winter? Trek dan je schaatsen uit de kast, want schaatsen is de ideale winter workout!

 

Krachttraining

Schaatsen kun je eigenlijk vergelijken met een krachttraining. Je denkt misschien dat je met schaatsen vooral je benen aan het werk zet, maar we hebben nog meer goed nieuws voor je! Tijdens deze workout op het ijs train je naast je beenspieren ook je bil-, rug- en buikspieren. Vooral tijdens het rijden van rondes zet je heel je lichaam aan het werk, dus het wordt tijd om die lange slagen eens goed te gaan oefenen.

Extra workout naast je eigen sport

Beoefen je zelf ook een andere sport? Dan is schaatsen perfect om als cross training te gebruiken. Wil je bijvoorbeeld een betere conditie opbouwen? Ga dan een uurtje het ijs op. Door schaatsen toe te voegen aan je trainingsschema blijf je dus niet alleen in vorm en conditie, maar voorkom je ook allerlei blessures. Daarnaast is het bevorderlijk voor je herstel en zorgt het voor meer variatie in je trainingsvormen. Weer eens iets anders dan een rondje hardlopen!

Blijf ook mentaal fit in de winter!

Dat schaatsen goed voor je fysieke gezondheid is, dat is wel duidelijk! Echter is je mentale gezondheid misschien wel net zo belangrijk. Zeker in de wintermaanden liggen depressie en pessimisme meer op de loer. Het is koud en donker buiten, je ziet weinig zonlicht meer. Allemaal redenen om je in de winter mentaal iets minder te voelen. Juist dan is het actief bezig zijn extra belangrijk! Door heerlijk het ijs op te gaan, verzet je even je gedachten en doe je veel positieve energie op. Genoeg om er weer tegenaan te kunnen!

Voldoende redenen om die schaatsen weer uit de kast te trekken dus. Heb je nog weinig/geen ervaring met schaatsen? Bij De Uithof kun je schaatsen huren en eerst rustig oefenen op een kleinere baan. Zo word je stap voor stap steeds iets beter. Ook op onze 400-meterbaan kunnen snelle en minder snelle schaatser prima samen schaatsen. Ruimte genoeg!

Los schaatsticket
Abonnement