Let op: i.v.m. de avondlockdown hanteren wij t/m 19 december aangepaste openingstijden. Bekijk onze pagina met coronamaatregelen voor informatie.

Let op: i.v.m. de avondlockdown hanteren wij t/m 19 december aangepaste openingstijden. Bekijk onze pagina met coronamaatregelen voor informatie.

Skiën De Uithof

Skitechnieken in de zomer

HOE HOUD JE JE SKITECHNIEKEN BIJ GEDURENDE DE ZOMER?

De zomer is de perfecte periode om je als skiër weer voor te bereiden op de wintersport. Ondanks de onzekerheid die deze vakantie met zich meebrengt, is het goed om je technieken bij te houden. Dit is belangrijk om blessures te voorkomen en je fysiek voor te bereiden op de inspanningen die het skiën met zich meebrengt. Want ooit sta jij weer bovenaan die piste en dan moeten jouw technieken aan niks ontbreken. Wij vertellen je hoe je je skitechnieken bijhoudt gedurende de zomer.

Skilessen volgen

Niet terugvallen in je techniek, dat is het belangrijkste voor skiërs gedurende de zomermaanden. Houd een vast ritme aan zodat je voorkomt dat je technieken je in de steek laten. Middels een cursus of les kun je je skitechnieken bijhouden of uitbreiden. De Uithof biedt verschillende lessen en cursussen aan waar je als beginnende of ervaren skiër terecht kan. De september/oktober cursus is een 7 weekse cursus voor kids, mini’s en volwassenen. Tijdens deze leerzame cursus leer je in 7 weken hoe je je technieken verbetert op de sneeuwbaan. Liever persoonlijke begeleiding op de sneeuwbaan? Dat kan met onze privéles. Tijdens deze les krijg je les op eigen niveau en ga je samen met je privéleraar aan de slag.

Blijven trainen

Skiën vergt een hoop balans, kracht en uithoudingsvermogen. Het is daarom belangrijk om het hele jaar door je lichaam te trainen en je conditie op peil te houden, zodat je ijzersterk in je skischoenen staat. Naast oefenen op de sneeuwbaan, kun je een sport volgen die (qua spierbelasting) aansluit op het skiën. Een sport zoals crossfit of het volgen van een bootcamp kost veel kracht en zo houd je je conditie op peil. Oefeningen die je zelf kunt doen om je spieren te versterken zijn squats, push-ups, lunges, planken, sit ups en burpees. Voor het verbeteren van je conditie kun je gaan hardlopen, sprinten, jumping jacks doen, en knieheffen. Train vooral je buikspieren en je rug!

Voorbereiden op wintersport

Gedurende de zomermaanden is het dus belangrijk om je technieken op de sneeuwbaan bij te houden zodat je in de winter in topvorm op de piste staat. Iedereen die wel eens op wintersport is geweest kan het ook bevestigen: de derde dag is de spierpijn het ergste. Op deze dag zijn je spieren het meest vermoeid en moeten ze goed herstellen. Door het hele jaar door je spieren te blijven trainen voorkom je dat dit een zware dag wordt. Blijf dus ook in de zomer je technieken oefenen op de sneeuwbaan, om jezelf zo klaar te stomen voor de wintersport. Zet ‘m op!

Volg een cursusKoop losse tickets